03-6831374
וואטסאפ!
עמדות עבודה משרדיות משותפות 

עמדות עבודה משרדיות משותפות 



כשהאינטראקציה מניבה תפוקה

כמה מעקרונותיה של סביבת העבודה המודרנית מושתתים על ניצולת מיטבית של החלל הפנוי, תוך התחשבות באופייה של העבודה ובהתאמה פרטנית לצורכי המקום ולסגנון ההתנהלות השוטפת. 

אחד מהטרנדים השולטים כיום בארגונים רבים הוא עמדות עבודה משותפות, על פי שיטת ה- Open Space, שכן שיטה זו מאפשרת למקסם את ניצולת שטח החלל, מבלי שתידרשנה התאמות מיוחדות עבור תשתיות חשמל ואו מיזוג אוויר, כפי שעולה הצורך במשרדים אשר בנויים כחדרים נפרדים. עמדות עבודה

בקטגוריה זו ניתן בין השאר למנות עמדות טלמרקטינג, דלפקי קבלה, עמדות מחשב, מוקדי שירות טלפוניים, מוקדי שירות לקוחות וכן הלאה. בהקשר זה, ראוי להבהיר כי עמדות עבודה משותפות נפוצות מאוד גם בחברות סטארט-אפ, הייטק ומשרדי פרסום, ולא בכדי.

השפעת מבנה החלל המשרדי על שיתופי הפעולה בקרב העובדים

יתירה מכך, מחקרים השוואתיים שנעשו בתחום לצורך בחינת מידת ההשפעה שיש למבנה החלל המשרדי על העובדים בהיבט הקוגניטיבי, הפסיכולוגי והחברתי, מראים שהצבת עמדות עבודה משותפות מרככת את ההיררכיה האנכרוניסטית המשרדית, מעודדת את השיח הפרודוקטיבי ושיתופי הפעולה בקרב העובדים. 

כנגזרת מכך עולה גם רמת שביעות הרצון של העובדים ממקום העבודה, וכן רמת הפרודוקטיביות שלהם ותפוקתם, זאת ביחס לעמדות עבודה שבהן לכול עובד יש משרד פרטי בחדר סגור. 

עוד עולה מהמחקרים כי החיבור ושיתופי פעולה בין העובדים עודדו אותם לחשיבה מחוץ לקופסה ואיתור רעיונות חדשניים ויצירתיים לצליחת אתגרים ופתרון בעיות. אנשי הצוות המקצועי מבית חברת גבאי ריהוט משרדי מעניקים מגוון עצות וטיפים לבחירה נכונה של עמדות העבודה למשרד.

טיפים לבחירה נכונה של עמדות העבודה למשרד

מבית חברת גבאי ריהוט משרדי מציינים שקיימות מגוון אפשרויות לחלוקה ועיצוב סביבות עבודה בשיטת ה- Open Space, אך הדבר כרוך בהליכי תכנון מקצועיים, תוך כדי התייחסות למכלול רחב של שיקולים שונים, כגון גודל החלל הכללי הנתון, גודל ומספר העמדות בהתאמה לגודל החלל ולצורכי העבודה האינדיבידואליים, כמו גם מיקום אותן עמדות עבודה באופן הממקסם את ניצולת שטח החלל וכן הלאה. 

לצורך זה, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע דוגמת אדריכלים ומעצבי פנים המתמחים בתכנון סביבות עבודה משרדיות. היבט חשוב נוסף נוגע לבחירת הסגנון העיצובי של העמדות, תוך הקפדה על השתלבותן ההרמונית עם הקו העיצובי הכללי. מאידך, על מנת להקנות לעובדים סביבת עבודה נוחה ויעילה, חשוב לא פחות לוודא שמערכות הריהוט המעוצבות מתאפיינות גם בפונקציונליות וארגונומיות.